redfall - recenzja analizy grafiki
artykuł gaming news

Redfall – analiza jakości grafiki na konsolach i PC

Redfall, długo oczekiwana nowa gra od jej twórców, spotkała się z krytyką recenzentów za jakość grafiki, pomimo imponujących wymagań sprzętowych. W tym artykule przyjrzymy się bliżej prezentacji wizualnej gry na konsolach i PC.

Niedawna analiza przeprowadzona przez zespół redakcyjny ElAnalistaDeBits ujawniła kilka interesujących obserwacji na temat grafiki Redfall. Niestety, okazuje się, że w porównaniu do high-endowego PC, jakość wizualna na Xbox Series X (w jedynym dostępnym trybie animacji 30 fps) pozostawia wiele do życzenia. Dotyczy to nie tylko odległości renderowania obiektów, ale również jakości tekstur czy LOD.

Wersja gry na Xbox Series S wypada wyjątkowo słabo, oferując szokująco niską jakość grafiki. W przypadku wielu obiektów ma się wrażenie, jakby na Series S w ogóle nie wgrała się tekstura w normalnej rozdzielczości (widać to choćby w nagraniu o czasie 1:30). Słabo wypada również jakość cieni na Series S (4:20). Redfall na Series S działa w rozdzielczości dynamicznej 1080p, a na Series X – w rozdzielczości 2160p.

Co z klatkowaniem? W obu wersjach gry trzyma się stabilny poziom 30 fps. Jedynie na Series S zdarzają się drobne „przycięcia”, spadki o 1-2 klatki na sekundę. Biorąc pod uwagę niespecjalnie wysoki poziom wizualny Redfall, trudno oczekiwać aktualizacji z trybem 60 fps na Xbox Series X|S. Taki tryb prawdopodobnie będzie wymagał dalszych ograniczeń jakości graficznej na XSX i XSS.

W kontekście PC warto zwrócić uwagę na kiepską optymalizację Redfall, na którą narzekają większość świeżo upieczonych posiadaczy gry na platformie Steam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *