Kultowa seria GTA San Andreas jest wciąż żywa i popularna wśród graczy starszej i młodszej daty. Szczególnie wersja Multiplayer cieszy graczy wielkim zainteresowaniem. Serwery Role Play, Drift, Deathmach, Freeroam i Mini Games są najczęściej wybierane przez fanów, którzy każdego dnia grają w towarzystwie internetowych znajomych, tworząc nowe i zaangażowanie społeczności online.
Mechanika GTA San Andreas już w momencie premiery (w 2004 roku) posiadała opcję rozwoju poziomów sylwetki głównego bohatera. Im więcej ćwiczyłeś, tym lepiej wyglądał Carl Johnson. W dzisiejszym wpisie szerzej omówimy tę jakże ciekawą i niespotykaną wtedy mechanikę.
Siłownia w GTA San Andreas
Wraz z postępem gry, mapa odblokowywała dla gracza nowe miejscówki, w tym lokalne i miejskie siłownie. To głównie w tym miejscu można było ćwiczyć i poprawiać sylwetkę swojej postaci. Na siłowni w GTA można było zwiększać kondycję i wytrzymałość, spalać tłuszcz i pracować nad umięśnieniem.
Przyrządy na siłowni w GTA SA
Twórcy gry Grand Theft Auto San Andreas chcieli najlepiej jak to możliwe odwzorować realistyczność ćwiczeń i aktywności, by dać graczom niespotykaną dotąd opcję pracy na sylwetką głównego bohatera gry komputerowej. Na siłowni w GTA do dyspozycji CJ’a były następujące sprzęty:
- Rowerek – pozwalał pracować nad kondycją i spałał tłuszcz.
- Handle – pozwalały ćwiczyć siłę i wytrzymałość, a w konsekwencji pracować nad poziomem sylwetki.
- Sztanga płaska – działał dosłownie jak Biaxol mk677 w prawdziwym życiu. Szybko ładował siłę i pozwalał uzyskać szybkie efekty w budowie sylwetki głównego bohatera.
- Bieżnia – zamiennik rowerka. Zwiększał wytrzymałość postaci.
Poszczególne lokalizacje i odblokowane i słownie oferowały inny wystrój i inne sprzęty. Możliwe było również ćwiczenie sztuk walki, a postać mogła uczyć się swojej konkretnej specjalizacji. Poszczególne siłownie w miastach oferowały inny klub walki, a więc uczyły innego stylu. Do dyspozycji graczy były takie formuły, jak Boks, Karate, Kung-Fu i Street Fighting.
Poziomy mięśni postaci w GTA San Andreas
Twórcy gry wyróżnili trzy główne poziomy umięśnienia głównej postaci. Efekt był zauważalne pod względem kondycji i siły bohatera. Ten mógł przebiec dłuższy dystans, był silniejszy i przede wszystkim zwiększały się jego ogólne punkty życia.
GTA SA podeszło do sprawy dość innowacyjne. Poziom mięśni, a więc umięśnienie postaci było widać gołym okiem na ekranie każdego gracza. To głównie dlatego każdy uczęszczał na siłownie. Gracze po prostu chcieli, by ich bohater był wielki, groźny i napakowany.
Sylwetka szczupła Skinny
CJ Skinny to sylwetka szczupła. Postać wyglądała na chudą z niewielką masą mięśniową. Nie dawała żadnych dodatkowych umiejętności. Była wybierana przez graczy preferujących zwinne postacie, głównie tych, którzy nie korzystali z mechaniki jedzenia i fast foodów w GTA.
Sylwetka normalna Average
Normalna sylwetka to początkowy wygląd bohatera w GTA. Standardowa budowa ciała CJ’a nie wprowadzała dodatkowych umiejetności i ograniczeń. Jest średnim poziomem w grze.
Sylwetka muskularna Buff
CJ Buff to muskularna postać ze znacznie większą siłą fizyczną. Taki typ postaci jest w stanie zadawać większe obrażenia fizyczne w walce i przyciąga większa uwagę otaczających postaci.